Monday 9 May 2011

INTRODUCTION (Final)

Bermulalah hariku di seksyen baru iaitu Seksyen B (nama dirahsiakan). Semuanya terasa janggal, malu, serba tak kena dan tak sng ddk di tempat baru..erm.."takper, awal2 mmg cmni dah lama oklah nanti" suara cuba berbisik menyedapkan hati sendiri..

Hari berganti hari..cukup sebulan saya di sini dapat saya rasakan perbezaan yang ketara antara Seksyen B dgn Seksyen A. Kalau di Seksyen A, mmg tak dpt dinafikan sibuk memanjang dan kerja kdg2 caca marba. Tapi di Seksyen B sebaliknya. Kerja mmg tak sibuk dan lebih fokus sbb kerja rutin. Seksyen B lebih kepada kerja sekretariat untuk mesyuarat VVIP (lebih krgla). Almost every week which is on Monday,  there will a meeting. Jadi, Seksyen B bertggjwb menguruskan segala kerja2 sekretariat sblm, semasa dan slps mesyrt. Mmg tu jer la kerjanya. Kalau takder meeting, mmg leisure ler jwbnyer. Mmg menfokus sgt. Dan yg plg best mmg takde stayback.Mmg tiap2 hari balik tajam2 kul 530 ptg cuma kdg2 kena stayback ari isnin dan jumaat kalau bos suruh.

Setakat ini, kerja yg saya telah buat ialah mengikut rakan sekerja ke tempat msyrt. Edar kertas dan apa2 yg berkaitan kpd ahli mesyrt. Kemudian, memerhati mcm mana rkn sekerja brief VVIP berkenaan seating arrangement. Setelah tamat msyrt, di pjbt, brdsrkn minit msyrt yg tlh siap, saya akan menghntr srt kepada pihak tertentu untuk makluman dan tindakan. Kemudian, saya juga akan mengumpulkan maklum balas pd setiap minggu berdsrkan msyrt yang lepas untuk dilaporkan kepada msyrt akan dtg. Selain itu,  saya akan membuat laporan bulanan berkenaan berapa kali msyrt tlh diadakan, berapa byk perkara telah dibincngkn dan berapa byk isu telah diselesaikan..

Walau pun nmpk mcm byk tapi sbnrnya kerja tu sgt sng yang boleh disiapkan dgn cepat. Format surat telah ada cuma replace dan tukar tarikh dan tajuk serta salin isi kandngn drpd minit. Mcm mklum balas yg diterima, apa yang saya perlu buat hanya salin semula dan mskkn dalam format yang sedia ada. Laporan pula guna format yang sedia ada cuma tunggu hjg bulan je. Bygkan semua tu saya dpt siapkan dlm 2-3 hari  dlm seminggu. Dan selebihnya, mmg takde kerja.

Tetiba rindu pada Seksyen A. Walau pun, kerja caca marba tapi at least ia membantu otak saya utk berfikir.  Mungkin juga culture shock sbb sblm ni  sibuk je dan tetiba skrg ni kerja kdg2 ada kdg2 takder. Mmg rasa agak pelik dan tak sng duduk. Rakan sekerja pula of course la takleh nak tanding dgn seksyen lama. Rasa sunyi sgt. Sedih rasanya dgn diri sendiri. Ya Allah, kuatkan hati ini untuk menghadapi dugaanmu ini..semua ni mgkn ada hikmah walaupun bukan kupinta jd begini..sob..sob..ku pasrah..

Jadi bermulalah satu idea dgn sokongan padu kwn juga untuk memulakan blog ini..Sweet Sour..Manis Masam kehidupanku.Ye ke?Entahla.Mgkn juga blog ni boleh jadi pencurah perasaan bila kebosanan nanti..huhu..

Tamat...

4 comments:

  1. dear, seriously saya pun merasakan perubahan yang amat ketara..sedih jugak bila fikirkan..tp saya selalu percaya misti ada hikmah disebalik kejadian...kan?

    ReplyDelete
  2. Aah mas..saya sentiasa pujuk diri sendiri utk pk positif n pecaya semua ni ader hkmh..mgkn perkara yang baik tu ada tp tersembunyi..tu yg tak perasan..;-)

    ReplyDelete
  3. Cher lebih diperlukan di sana..at least cher leh belaja projek sbb sblm ni cher nk belaja kan cuma takder peluang..so, this is the best time for u..;-)

    ReplyDelete